strona główna

numer 15

Metamorfozy ISKRY



  W następnym, 1993 roku samolot został odnowiony, ponieważ przez zimę pojawiło się sporo ubytków farby, szczególnie na krawędziach natarcia skrzydeł i stateczników. Zbiegło się to z decyzją starszego inżyniera o zamalowaniu sowy (godło byłej XV Eskadry Rozpoznawczej) na wszystkich samolotach i stało się okazją do wprowadzenia nowego wzoru numeru bocznego o zmniejszonym kontraście. Jako pierwszy, taki numer otrzymał rozpoznawczy TS-11R 3H 1919. Pomysł podsunęły fotografie MiG-23 latających w Afganistanie - na burtach miały numery utworzone z białych, przerywanych linii, bez wypełnienia wnętrza konturu. Szablon numeru dla 1716 wykonany był z całego arkusza brystolu, z zachowaniem wielkości i kroju cyfr oryginalnego numeru. Żeby szablon nie uległ szybkiemu zużyciu, podklejony został szeroką taśmą klejącą. Obawiałem się nieco o następstwa tego novum, ponieważ w całym kraju samoloty nosiły jednolite numery boczne w kolorze czerwonym, a jedynym wyjątkiem były samoloty z Powidza, oznakowane numerami żółtymi.



wstecz