strona główna

numer 28

MiG-21M w polskim lotnictwie



  30 grudnia 1969 roku na stan 41. PLM z Malborka przyjęto 6 pierwszych maszyn o numerach seryjnych 961807-961812 i odpowiednio bocznych "1807-1812". Poszczególne samoloty przyleciały wcześniej, jak np. egzemplarz "1809", który w Polsce przechodził oblot już 23 grudnia. Miesiąc później dostarczono kolejne 11 egzemplarzy o numerach seryjnych: 961813, 961814, 961913-961915 oraz 962001-962006. 7 lutego przyprowadzono kolejne samoloty o numerach seryjnych 962007-962012. Ostatnim samolotem wprowadzonym na stan malborskiego pułku 20 marca 1970 r. była maszyna o numerze seryjnym 961815. Wszystkie 24 samoloty weszły na stan 1. i 2. eskadry pułku. Pierwsze loty odbyły się już w styczniu, podczas których przeszkoleni piloci mogli zapoznać się z maszynami lotach po kręgu. Od 5 lutego rozpoczęły się dostawy do drugiego pułku przeznaczonego do przezbrojenia w "eMy" jakim był 9. PLM stacjonujący w Debrznie i trwały one do 2 marca.



wstecz