strona główna

numer 40

Śmigłowce Mi-17 - historia, zadania, przyszłość



  W 2005 roku zdecydowano się na modernizację dwóch śmigłowców Mi-17 z pierwszych dostaw w latach 80-tych do wersji ratownictwa powietrznego MEDEVAC. Maszyny zostały dostosowanie do użytkowania gogli noktowizyjnych wraz z tablicą przyrządów oraz oświetleniem wewnętrznym i zewnętrznym, zabudowano system radionawigacji i lądowania (VOR/TACAN/ILS), system nawigacji satelitarnej (GPS), zintegrowany system łączności wykorzystujący cztery radiostacje HF-VHF-UHF, rejestrator z szybkim dostępem (S2-3a i OAZ produkcji ITWL), pięć radiostacji o częstotliwościach VHF 30-88MHz, HF 2-60MHz, UHF/VHF 30-400MHz, VHF 118-137MHz, UHF/VHF 110-400MHz, zintegrowany system łączności ZSŁ-1, nowe systemy nawigacyjne VOR/TACAN/ILS, a także rejestracji parametrów lotów S2-3a. Dodatkowo z wyposażenia typowo ratowniczego zamontowano wciągarkę ŁPG-300 z wysięgnikiem do liny zjazdowej oraz stopniem wejściowym wraz z poręczą, reflektor SX-16, klimatyzator Paravion AE-8/17-110-2, antywibrator na wirniku głównym i lusterka boczne. Wszystko to uzupełniono o sprzęt poszukiwawczy i medyczny, w tym 7 par noszy i 2 fotele dla personelu medycznego.



wstecz