strona główna

numer 48

PS przez długie lata BT zwanym...



  Śmigłowiec po wyczerpaniu resursu międzyremontowego został przekazany w 1988 r. do Zakładów Remontowych w Sewastopolu, gdzie przy okazji wykonywania I remontu głównego miał zostać poddany modernizacji do standardu poszukiwania kosmonautów. Polegała ona na dodaniu opływowej owiewki na reflektory FPP-7 z przodu kadłuba, zabudowie czterech reflektorów FPP-7 w dolnej przedniej części owiewki pływaków przykadłubowych (po 2 szt. w każdym), wycięciu dodatkowych otworów i wstawieniu szyb z pleksiglasu poniżej standardowego oszklenia oraz przerobieniu tablic przyrządów, aby nie przysłaniały widoku w przedniej dolnej półsferze. Podczas remontu okazało się, że ma on trafić do lotnictwa Marynarki Wojennej naszego kraju, wobec czego maszyna przeszła tylko częściową modernizację - nie zamontowano dodatkowych szyb, jednakże wykonano opływową owiewkę z reflektorami. Poprzednie miejsce zabudowy reflektorów FPP-7 zaślepiono duraluminiowymi łatami, nie zamontowano również reflektorów szperaczy WPF-3-600, a otwory po ich owiewkach zamaskowano tylko wkrętami.



wstecz